Islamic Widget

"Hendaklah engkau jadikan dunia ini se0lah-0lah berdagang di negeri 0rg atau sebagai 0rg yg melintasi jalan...Ibnu Umar r.a. berkata, jika kamu berada di waktu petang janganlah kamu tangguh di waktu pagi dan jika kamu berada di waktu pagi janganlah kamu tangguh di waktu petang..dan rebutlah kesempatan sewaktu kamu berada di dalam keadaan sihat, sebagai persediaan di waktu engkau sakit dan ketika engkau masih hidup sebagai bekalan ketika engkau mati" (Al-Bukhari)

.::Pasti Ada..Insya'Allah::.

.::Pasti Ada..Insya'Allah::.

Monday 21 November 2011

.::Maafkan saya (T_T)::.

Dengan nama Allah yg maha pemurah lagi maha penyayang...

"ya Allah..sungguh hanya Engkau sahaja yg mengetahui niat dan keuzuranku..maka ampunilah d0sa-d0saku..."

.::S.E.B.U.A.H   K.I.S.A.H::.

Astaghfirullah....daku tiba-tiba teringat akan kamu..sem0ga Allah membantuku untuk melupakan kamu.. (T_T)... kalau kamu kata kamu berkecil hati, daku lebih lagi terasa kecil hati.... jika kamu kata kamu sedih, daku lebih lagi terasa sedih dan pedih dengan kata-kataku sendiri.... maafkan diri ini jika teguran dan nasihat itu membuatmu terasa hati lantas menjauhkan diri dariku....sungguh, nasihat ini dtgnya dr ALLAH..mmg kamu insan terpilih..ingatlah bahawa ALLAH punya bnyak 'CARA' utk menegur kita...daku xberniat langsung untuk buat kamu terasa hati... tp, ku cuba juga untuk sampaikan kepada kamu,agar kamu faham situasinya... xbanyak yg ku pinta padamu..ku hanya pinta, supaya "Jaga HATI"...

 

duhai sahabat...ingatlah..bila sahabat kita menasihati kita, itu tandanya dia "sayang" pd kita... pernahkah kita terfikir, kalau dia juga "rasa apa yang anda rasa''..?? namun.... dia juga manusia lemah...cuba untuk tidak "jatuh dan biarkan anda jatuh sekali bersamanya..." namun, pernahkanh anda terfikir itu semua...?? (T_T)

dalam hidup ini....kita sentiasa diberi pilihan dan pilihan sentiasa d tangan kita.... ingatlah, jalan-jalan untuk menuju ke syurga selalunya d benci 0leh perkara-perkara yg d benci 0leh syahwat dan jalan-jalan menuju ke neraka sangat d sukai 0leh perkara-perkara yg d sukai 0leh syahwat...!! jadi...anda nak pilih yg mana..??




p/s: ya Allah....sungguh hati ini cepat tersentuh lebih-lebih lagi dengan kesihatan yg kurang memuaskan ditambah lagi dengan minggu peperiksaan + gr0up assignment + discussi0n + usrah dan halaqah +  pr0gram luar kampus d jitra + small gr0up meeting dan presentati0n...ya Allah..cepatlah semuanya berlalu pergi.....(T_T)



~d0a yg selalu d amalkan.."Allahumma sa'khirli zaujan..s0lihan..yakhtibuni wayatazau wajubi wayakunu fisahibanli fiddunya wal jannah"...(T_T) amiin ya Rabbi.....

~Ku mahukan ini...yg "Halal" dan yg penting, redha Allah (T_T)~
"Rabbana hablana min azwajina...wa zurriyatina...qurrataa'yun waj alna lilmuttaqina imama"

"ya Allah...sesungguhnya Engkau maha mengetahui apa yg tebaik buat hamba Mu ini...hanya pada Mu lah tempat daku meminta dan berserah diri"

 Rabbi....
Jika cintaku KAU ciptakan untuk dia
Tabahkan hatinya
Teguhkan imannya
Sucikan cintanya
Lembutkan rindunya

Rabbi....
Jika hatiku kau ciptakan untuk dia
Penuhi hatinya dengan kasih-MU
Terangi langkahnya dengan Nur-MU
Bisikkan kedamaian dalam kerisauan
Temani dia dalam kesepian

Rabbi....
Ku titipkan cintaku pada-MU untuknya
Resapkanlah rinduku pada rindunya
mekarkan cintaku bersama cintanya
Satukan hidupku dan hidupnya
dalam cinta-MU
Kerana aku sungguh mencintainya kerana-MU

.::Maafkan saya (T_T)::.

p/s : ku menanti si 'dia yg berani'...berani dtg secara BERADAB seperti yg rasulullah ajar dan seperti yg Islam anjurkan...

 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...