Islamic Widget

"Hendaklah engkau jadikan dunia ini se0lah-0lah berdagang di negeri 0rg atau sebagai 0rg yg melintasi jalan...Ibnu Umar r.a. berkata, jika kamu berada di waktu petang janganlah kamu tangguh di waktu pagi dan jika kamu berada di waktu pagi janganlah kamu tangguh di waktu petang..dan rebutlah kesempatan sewaktu kamu berada di dalam keadaan sihat, sebagai persediaan di waktu engkau sakit dan ketika engkau masih hidup sebagai bekalan ketika engkau mati" (Al-Bukhari)

.::Pasti Ada..Insya'Allah::.

.::Pasti Ada..Insya'Allah::.

Sunday 1 April 2012

.::Dan KETIKA::.

 Bismillah....
Artikel yang di C0py dan Pate--> selamat Membaca..!!

 


Ketika merasa lelah dan tak berdaya dari usaha yang sepertinya sia sia… Allah Subhanahu Wa Ta’ala tahu betapa keras engkau telah berusaha…

Ketika menangis sekian lama dan hatimu telah merasa pedih… Allah Subhanahu Wa Ta’ala telah menghitung air matamu.


Ketika berfikir hidupmu menunggu sesuatu dan waktu terasa berlalu begitu saja… Allah Subhanahu Wa Ta’ala sedang menunggu bersamamu.


Ketika merasa sendirian dan teman temanmu terlalu sibuk untuk menelefon…. Allah Subhanahu Wa Ta’ala selalu berada disampingmu.


Ketika berpikir telah mencuba segalanya dan tidak tahu lagi hendak berbuat apa lagi…. Allah Subhanahu Wa Ta’ala sudah tahu jawabannya.


Ketika segala sesuatu menjadi tidak masuk akal dan merasa tertekan… Allah Subhanahu Wa Ta’ala dapat menenangkanmu.


Jika tiba tiba kau dapat melihat jejak jejak harapan… Allah Subhanahu Wa Ta’ala sedang berbisik kepadamu.


Ketika segala sesuatu berjalan lancar dan kau ingin mengucap syukur… Allah Subhanahu Wa Ta’ala telah memberkatimu.


Ketika sesuatu telah terjadi dan kau dipenuhi ketakjuban… Allah Subhanahu Wa Ta’ala telah tersenyum kepadamu.


Ketika kau mempunyai tujuan untuk dipenuhi dan mimpi untuk digenapi…. Allah Subhanahu Wa Ta’ala telah membuka matamu dan memanggilmu dengan namamu.


Ingat…!!! Dimanapun dan kemanapun kau menghadap….


ALLAH MAHA TAHU…


Ingat bahawa orang yang bersabar adalah besar hikmahnya, sesesuatu dugaan yang besar diberikan oleh Allah adalah satu ujian untuk menguji tahap kesabaran manusia...sesungguhnya Allah akan balas tahap kesabaran yang diberikan dengan nikmat yang menimpah ruah...tetapi ingatlah keimanan adalah penting untuk kita sabar menghadapi sebaran kecelakaan....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...